Expositie postzegels met als thema treinen

Expositie van 9 juli 2012 t/m 15 september 2012

Als kind “spaarde” Hans Klaassen postzegels afgeweekt van de brieven die zijn vader kreeg en plakte die in een A.V.R.O. postzegelalbum. Op de middelbare school waren er andere veel interessantere dingen. Eenmaal gesetteld in Groenlo kwam de hobby weer terug, maar nu met het motief treinen. Ook zijn lidmaatschap bij modelbouwvereniging “De Seinpaal hielp daarbij. Nu bleek dat heel veel kleine staatjes de potzegels als exportproduct verkochten en hierbij waren vooral in het Caribisch gebied veel eilandjes met lange rijen treinpostzegels. Hij kocht een aantal series, maar vond dat geen bevrediging. Van de hoeveelheid postzegels die hij aangeschaft had maakte hij een nieuw motief.

1) De ontwikkeling van de locomotief.
2) De Orientexpress.
3) De eerste treinverbinding per land.

Deze series worden tot 15 september in Familiepark CactusOase ten toon gesteld en is te vinden bij de grote LGB baan Desert Express.

2 thoughts on “Expositie postzegels met als thema treinen

  1. Ik vind dit mooi! Ook ik bezit een thema verzameling postzegels en wel over treinen. Het gaat mij er niet om om de heer Klaassen de loef af te steken, maar ik kan ook met hem over het thema postzegels met het motief treinen/trams wedijveren. Ik bezit vier albums en een grote doos met dit thema en de bladen zijn ooit eens uitgegeven door de firma Lindner in BRD. Helaas zijn voor de bladen zich nog bevindende in de doos, geen 18 rings banden meer te kopen en ik zoek hier ook naarstig naar. Ik ben verscheidene filatelisten verzamelingen af geweest en tot op heden niet geslaagd! Het betreft hier groene omslagen van het merk Lindner, 18 rings banden met opdruk van de Rocket of BRD Adler en voorzien van het opschift EISENBAHN BRIEFMAKEN.
    Van de afbeelding Isle of Man, bezit ik veel mooie en postfrisse afbeeldingen.
    Ter uwer informatie betreffen het hier ALLE postfrisse en eerstedag enveloppen uit verschillende jaartallen. Ook heb ik getracht bij de firma De Man eea. te bemachtigen, hetgeen mij tot op heden niet gelukt is. Ook ben ik in het bezit van oude Chinese- en Russische postzeges van voor het ophouden te bestaan van de CSSR. (Het opheffen van het ijzeren gordijn),
    Ook bezit ik enige postzegels die niet postfris zijn en door mij van verschillende brieven zijn afgeweekt.
    Verder veel LOF voor jullie werk in de Cactus Oase en ik blijf jullie volgen.
    Jullie veel succes toe wensend en veel belangstelling vaar het werk van de heer Klaassen, verblij ik;
    Peter Hendriks.

  2. Voor BRIEFMAKEN dient BRIEFMARKEN en voor verblij dient verblijf te worden gelezen!!!!!!
    Viel mij later op, dat ik die fouten had gemaakt.
    Peter Hendriks.

Geef een reactie

