De bouw van de brug

Afgelopen weken lijkt er niet veel te zijn gebeurt op de baan. Dat neemt niet weg dat achter de schermen nog steeds gewerkt wordt aan onderdelen van de baan. Zo worden de houten bouwwerken vaak thuis gemaakt. Het bouwen hiervan vergt aardig veel tijd. Dit wordt vooral veroorzaakt door droogtijd. Het gekleurde en verouderde hout moet drogen. Delen die aan aan elkaar gelijmd worden moeten drogen voordat de volgende delen eraan gelijmd kunnen worden en die moeten dan ook weer drogen. Op die manier gaat er veel tijd in zitten.

Tussen het bouwen van een tunnelportaal door kan nu ook begonnen worden met de bouw van een spoorbrug. Een gedeelte van het benodigde hout is op voorraad, de rest staat nog in bestelling. Nadat het hout geborsteld, gekleurd en gedroogd is kan het aan stukken gezaagd worden. Aan de hand van de tekening wordt en sjabloon op ruitjespapier gemaakt zodat het plaatsen van de balken voor alle gelijkvormige delen op dezelfde manier kan gebeuren. Zo kan er ieder uur een klein deel van de brug geproduceerd worden.

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s